Stemverklaring Werkzaak Rivierenland 2015-2018

Gert Mostertvrijdag 31 oktober 2014 10:05

Het beleidsplan werkzaak Rivierenland 2015-2018 is unaniem aangenomen. De ChristenUnie zal de verdere uitwerking van het college nauwlettend volgen. We zijn vooral benieuwd naar de plaats van de ondersteunende diensten (PIOFACH, binnen of buiten de organisatie), de inzet van kleinere ondernemingen en naar de plaats van ons Culemborgse Participatiehuis.

Hieronder leest u de stemverklaring van de ChristenUnie, zoals uitgesproken tijdens de raadsvergadering van 30 oktober.

Gert Mostert:

"Wij als ChristenUniefractie beseffen dat we hier stemmen en besluiten over een bedrijfsplan dat niet erg concreet is. Het heeft hier en daar volgens ons nogal optimistische aannames, ook ten aanzien van financiën. Ook beseffen wij dat het een open eindregeling is en dat het consequenties, ook negatief, kan hebben op de financiën van de gemeente. Ook de organisatiestructuur en de financiële relaties tussen de verschillende onderdelen zijn momenteel niet op alle punten even duidelijk. We denken dan bijvoorbeeld aan:

• Het hele gebeuren rondom PIOFACH*, de ondersteunende diensten. Of die nu binnen of buiten de organisatie gaan vallen
  • De inzet van eventueel kleinere ondernemingen, die ook een rol kunnen spelen in de toeleiding naar werk
  • En de plaats van ons Culemborgse Participatiehuis

We gaan dus wel besluiten over een plan dat eigenlijk nog niet af is, maar dat ook door het college afgemaakt moet worden. Het is een college-GR. Op basis daarvan achten we de huidige informatie voldoende om toch tot besluitvorming over te gaan. We gaan er daarbij wel vanuit dat op de voorgenoemde punten het college ons goed op de hoogte houdt, van de concretere uitwerking. En dat we daarbij, als dat mogelijk is, waar mogelijk ook de mogelijkheid krijgen om in te grijpen."

*PIOFACH staat voor: Personeel, Inkoop, Organisatie, Financiën, Automatisering, Communicatie en Huisvesting, dus alle ondersteunende onderdelen van een organisatie

Nieuwsarchief Fractie > 2014