Stemverklaring WMO & Jeugd

Daniël Jumelet 2014 - portretfoto 01vrijdag 31 oktober 2014 09:59

Het beleidsplan WMO & Jeugd is unaniem aangenomen. De ChristenUnie blijft de uitvoering daarvan betrokken en alert volgen: "De belofte van maatwerk tegen een lagere prijs is spannend. De ChristenUnie hoopt dat het maatwerk leidt tot passende zorg in alle aspecten. Nadrukkelijk ook waar het gaat om de levensbeschouwelijke identiteit van cliënten. Ook verwacht de ChristenUnie dat hierdoor juist creatieve, innovatieve en lokale initiatieven een goede kans krijgen."

Hieronder leest u de stemverklaring van de ChristenUnie, zoals uitgesproken tijdens de raadsvergadering van 30 oktober.

Daniël Jumelet:

"Het voorgelegde beleid voor WMO en Jeugdzorg ziet er voor deze fase goed uit, wat de ChristenUnie betreft. De verordening, zoals we ook net met het amendement hebben geconstateerd, laat hier en daar nog wel te wensen over wellicht. Maar dat zal bij de herziening eind maart 2015 kunnen worden gerepareerd. En dat is wel belangrijk om te vermelden, omdat bepalend wordt hoe de uitvoering gestalte krijgt. Dat zal het verschil maken. Belangrijk is dat straks iedereen die hulp nodig heeft dit krijgt, en dat dit toegankelijk voor iedereen zal blijken te zijn. Hier ligt een kans voor de gemeente om zich van de beste kant te laten zien.

De belofte van maatwerk tegen een lagere prijs is spannend. De ChristenUnie hoopt dat het maatwerk leidt tot passende zorg in alle aspecten. Nadrukkelijk ook waar het gaat om de levensbeschouwelijke identiteit van cliënten. Ook verwacht de ChristenUnie dat hierdoor juist creatieve, innovatieve en lokale initiatieven een goede kans krijgen. Samen met de collega’s in de raad zal de CU hier de komende tijd betrokken en alert naar kijken."

Nieuwsarchief Fractie > 2014