Culemborgse Courant: "Raadspraat: Liefde voor de stad"

CU - 1. Daniël Jumeletwoensdag 15 mei 2013 15:30

Sinds ik raadslid van Culemborg mag zijn, heb ik ontdekt dat Culemborgers van hun stad houden. 'Echte' Culemborgers omdat ze in een mooie, historische stad geboren zijn. 'Nieuwe' Culemborgers omdat ze een bewuste keus hebben gemaakt voor een plek die veel goeds heeft te bieden.

Prima bereikbaar, middenin een gevarieerd landschap, veel ruimte voor sport- en cultuurbeleving, een bloeiend verenigingsleven en tal van scholen. Ook is het fantastisch om te zien dat veel Culemborgers zich bemoeien met de politiek. Niks zo mooi als een volle raadszaal. Zo laat de stad weten wat er leeft. Het heeft ervoor gezorgd dat Culemborg aan de Lek ons bespaard gebleven is en dat de jachthaven behouden is voor verenigingen, terwijl ook de besparing wordt behaald.

Op dit moment staan we aan het begin van grote veranderingen, onder druk van de crisis. De ChristenUnie streeft ernaar om de kenmerken en kwaliteiten van de stad zoveel mogelijk te behouden. Dat we blijven omzien naar hen die niet alles op eigen kracht kunnen. Dat ouderen actief blijven in onze samenleving. Een vitale stad is in het belang van ons allemaal, voor onze toekomst. Het is goed te zien dat onvermoede krachten loskomen om zaken anders te organiseren en te bekostigen. Want alleen op die manier lukt het om pijnlijke keuzes zoveel mogelijk te vermijden. Uw inbreng telt nu meer dan ooit.

Op mijn beurt blijf ik mij inspannen voor hervormingen in het gemeentebestuur, samen met andere raadsleden. Want een nieuwe manier van samenwerken vraagt om een andere houding van de overheid. Dingen mogelijk maken op basis van heldere afspraken, in plaats van verschuilen achter regels. Hiervoor is een omslag nodig in het denken van de gemeentelijke organisatie. Een organisatie die natuurlijk ook efficiënt ingericht moet zijn en inspeelt op nieuwe taken die vanuit de landelijke overheid aan gemeenten worden overgedragen.

Grote koerswijzigingen brengen veel gedoe met zich mee. Het wordt dus knokken voor de stad. Samen met u. Ik hoop u veel in de raadzaal te zien en u te spreken. Daar, of telefonisch, of ergens terloops op straat. Op onze site delen we onze visie en doen suggesties hoe u zich kunt laten horen (www.cu-culemborg.nl). Want we zijn er voor elkaar!

Daniël Jumelet - Raadslid ChristenUnie
d.jumelet@cu-culemborg.nl

Bovenstaand artikel is hier verschenen op CulemborgseCourant.nl

Reacties op 'Culemborgse Courant: "Raadspraat: Liefde voor de stad"'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 06:44 Quote
De Breitling Replica Horloges Jet Team keerde terug naar zijn basis in Dijon, Frankrijk, na een reis in vijf Namaak Horloges nieuwe landen. In totaal zeven vliegtuigen uitgevoerd meer dan 225 vluchten in achttien dagen, observeren Rolex Replica van alle geplande vluchten. Demonstraties nemen plaats langs de kusten of, zoals in Beiroet en Amman, in de nabijheid van de luchthaven tijdelijk gesloten, de omgeving, de daken van de gebouwen en balkons zijn altijd gevuld met publiek gepassioneerd over de show.