Visie ChristenUnie op de nieuwe bezuinigingen in 140 woorden

Culemborg Nieuws breed logodonderdag 28 maart 2013 08:34

Culemborg Nieuws daagde de fractievoorzitters uit om in 140 woorden hun visie te geven op de nieuwe bezuinigingen die moeten worden doorgevoerd om de begroting structureel kloppend te krijgen. Dat is ons gelukt, op tijd en met het gevraagde aantal woorden. Hieronder de bijdrage:

"De kwaliteit van de stad is in het geding en daarmee onze toekomst. Afbreken van voorzieningen is het laatste is waar geld vandaan moet komen. Het kan anders. Als eerste zit er zeker ruimte bij de gemeente zelf. De afgelopen tijd zijn veel ambtenaren naar gemeenschappelijke regelingen vertrokken (BSR, veiligheidsregio, ODR, et cetera), terwijl managers en beleidsmedewerkers bij de gemeentezijn  achtergebleven. Hier moet écht iets aan gedaan worden. Ten tweede dient de exploitatie van stadskantoor en triosingel nog eens goed te worden doorgelicht. Ten derde is het uiteraard altijd goed om te kijken of voorzieningen versoberd kunnen worden, als ze maar op een voldoende kwaliteitsniveau blijven bestaan. Dat kan door overdracht aan betrokken inwoners, zoals bij de jachthaven, of een hogere bijdrage van gebruikers. Laten we zo de aantrekkelijkheid van onze stad hoog houden. Want we zijn er voor elkaar."

Lees het artikel van Ad Moerman over 'in gesprek in 140 woorden' op Culemborg Nieuws.

Binnenkort informeren we u op deze site verder over het bezuinigingsproces en hoe de ChristenUnie Culemborg hierin staat.

Reacties op 'Visie ChristenUnie op de nieuwe bezuinigingen in 140 woorden'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.