Stemverklaring Parapluplan Nieuwe Hollandse Waterlinie

5. Maarten van Eckvrijdag 11 december 2015 14:12

"We roepen het college op om te zoeken naar mogelijkheden waarin de bedrijfsvoering in het gebied op creatieve wijze gecombineerd wordt met de instandhouding van dit mooie cultuurhistorische landschap."

CU-Raadslid Maarten van Eck:

"Met de Hollandse waterlinie heeft onze stad een gebied om trots op te zijn, een mooi gebied om in te ondernemen en te genieten. Met dit plan, waarin de provincie de regie heeft, wordt vooral het ondernemen in het het gebied meer aan banden gelegd. Vanuit cultuurhistorische en landschappelijke overwegingen worden bijvoorbeeld de realisatie van boomgaarden en van bijgebouwen bemoeilijkt. De CU vind dat jammer, maar begrijpt het grotere plaatje waarin de provincie het cultuurhistorische beeld langs de hele linie in stand probeert te houden. We stemmen daarom met enig aarzeling voor… Aarzeling omdat dit in de toekomst vooral de bedrijfsvoering voor de agrariërs die onze stad kent, lastiger maakt.

Deze verklaring werd afgegeven voorafgaand aan het stemmen over het Parapluplan Nieuwe Hollandse Waterlinie. De raadsvergadering van 10 december 2015 is hier terug te kijken.