Info- en gespreksavond: CU uit college

Informatie- en gespreksavond: ChristenUnie uit collegezaterdag 19 juli 2014

Donderdagavond hebben bestuur en fractie van ChristenUnie Culemborg samen met leden en Culemborgers die zich verbonden voelen met de CU terug gekeken op de afgelopen periode.

Daniël Jumelet (fractievoorzitter) en Dicky Voordijk (voormalig wethouder) hebben een toelichting gegeven op de gebeurtenissen in de coalitie met VVD en D66. Er waren veel vragen over de rol van de CU rond het zwembaddossier, de afspraken die gemaakt zijn tijdens de coalitieonderhandelingen en de opstelling in de coalitie. In een open sfeer zijn deze vragen besproken. Een deel hiervan zal mee worden genomen in een evaluatie met het landelijk bureau van de ChristenUnie. Deze evaluatie zal zowel met het bestuur alsook de fractie in september plaatsvinden. Daarnaast hebben we met elkaar vooruit gekeken. De fractie werd opgeroepen om zich sterk te blijven maken voor een andere bestuursstijl in Culemborg, en als vanouds stevig vanuit de inhoud, met een sterke sociale agenda, te blijven opereren.