Blogs per auteur

1. Gert Mostert vierkant
    Door Gert Mostert op 5 november 2018

ChristenUnie Culemborg ondersteunt uitzetstop 400 gewortelde kinderen

ChristenUnie Culemborg heeft – na een ledenraadpleging – besloten om een motie voor een uitzetstop van 400 gewortelde kinderen mede in te dienen. De motie zal worden behandeld op het partijcongres van de ChristenUnie op 24 november. De motie wordt door ruim 140 leden en vijf plaatselijke afdelingen, waaronder Culemborg, ingediend. De afdeling in Culemborg voelt zich sterk bij dit onderwerp betrokken vanwege de Culemborgse familie Andropov, waarvan de kinderen volgens de staatssecretaris niet voor het kinderpardon in aanmerking kwamen.

Lees meer over "ChristenUnie Culemborg ondersteunt uitzetstop 400 gewortelde kinderen"
  2. zonnepanelen
    Door Gert Mostert op 6 november 2017

Duurzame energie: gas terug en vol stroom vooruit!

Culemborg moet over 23 jaar, in 2040, klimaatneutraal zijn. Tot die keuze ben ik, samen met andere leden van de gemeenteraad, gekomen. Vanwaar die keuze? Wat betekent die keuze voor u?

Lees meer over "Duurzame energie: gas terug en vol stroom vooruit!"

3. zonnepanelen
    Door Gert Mostert op 18 oktober 2017

Hoe kan ik bijdragen aan duurzaamheid?

Bij de Culemborgse Courant van 18 oktober 2017 zit een bijzonder bijlage. Een speciale editie Duurzaamheid Culemborg. Naast CU-raadslid Gert Mostert zijn Peter Bos, Rinske van Noortwijk en Maurice ten Tije trekkers in de gemeenteraad op het gebied van energie en klimaat. Benieuwd wat u kunt doen? Lees dan de bijlage in de Culemborgse Courant m.m.v. Het nieuwe wonen Rivierenland, Gemeente Culemborg en Energiecoöperatie Vrijstad.

Lees meer over "Hoe kan ik bijdragen aan duurzaamheid?"

4. Spoorzone spoor
    Door Gert Mostert op 23 november 2016

Bent u voldoende betrokken bij het nieuwe plan Spoorzone?

En stelt u het op prijs om in gezamenlijk overleg een plan te ontwikkelen dat breder gedragen wordt? Over het algemeen heerst het gevoel dat men geen inbreng heeft gehad en dat men graag betrokken is bij het ontwikkelen van een plan. Zo ontdekte CU-raadslid Gert Mostert tijdens de voorbespreking op 17 november. De Culemborgse Courant doet verslag.

Lees meer over "Bent u voldoende betrokken bij het nieuwe plan Spoorzone?"
  5. Gert Mostert vierkant
    Door Gert Mostert op 5 juli 2016

Kloof

CU-Raadslid Gert Mostert in 'Raadspraat' in de Culemborgse Courant: "De CU blijft een hartstochtelijk voorstander van bewonersparticipatie. Want samen vormen we een gemeenschap en door samen te werken benutten we elkaars creativiteit en talent. Maar dat moeten we goed organiseren."
    Lees meer over "Kloof"