Verbinding Haagse, provinciale en lokale politiek bij ChristenUnie Culemborg

CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB-01.png
Door Bestuur CU op 10 maart 2023 om 08:50

Verbinding Haagse, provinciale en lokale politiek bij ChristenUnie Culemborg

CULEMBORG – Ze waren er allemaal, maandagavond 6 maart in de Gelderlandfabriek; Tweede Kamerlid Nico Drost, kandidaat-Statenlid Marieke van de Beek en raadsleden Kees van der Zaag, Martin Koning en Fred Temminck uit Culemborg en omgeving. Met elkaar én met de aanwezigen werd het gesprek gevoerd over wat de verschillende overheidslagen voor elkaar kunnen betekenen.

De avond met als thema ‘Ruimte voor gesprek’ was georganiseerd in het kader van de Provinciale Statenverkiezingen. De ChristenUnie Gelderland organiseert in alle zes Gelderse regio een gespreksavond, om in contact te komen met lokale afdelingen en hun leden.

In Culemborg werd gesproken over uiteenlopende onderwerpen: klimaat en energie, de vraag hoe de provincie kan helpen de woningbouw te versnellen, het vertrouwen in de politiek, isoleren van woningen, het kwam allemaal aan de orde. Nico Drost (Tweede Kamerlid ChristenUnie): “Het gebrek aan vertrouwen in de politiek begrijp ik soms ook goed, en het is voor mij een extra stimulans om door te gaan, om dat vertrouwen te herwinnen.”

Belangrijkste conclusie van de avond was, dat we samen, in verbinding met elkaar, het meeste bereiken. De verschillende overheidslagen hebben elkaar nodig om goed te functioneren. Marieke van de Beek (kandidaat-Statenlid ChristenUnie Gelderland): “Binnen de ChristenUnie zijn de lijntjes kort. We vinden het belangrijk onze lokale fracties te kennen, maar ook de landelijke politici zijn benaderbaar. We weten elkaar goed te vinden en benutten die verbinding ook, in het belang van onze inwoners.”

De ChristenUnie Culemborg kijkt terug op een mooie avond met goede gesprekken.