Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber bezoekt KWC

CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB-01.png
Door Bestuur CU op 9 maart 2018 om 12:00

Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber bezoekt KWC

Het Koningin Wilhelmina College (KWC) werkt hard voor een gezonde school. De school is helemaal rookvrij, heeft een gezonde kantine, is (top)sportvriendelijk en besteedt in de lessen actief aandacht aan gezondheid. Tweede Kamerlid Carla Dik Faber van de ChristenUnie bezocht samen met mensen van de plaatselijke ChristenUniefractie het KWC en ging in gesprek met rector Hengefeld-van Koningsbruggen. Carla: “Het KWC is een schoolvoorbeeld van werken aan een rookvrije generatie. Ze doen prachtig werk, gericht op gezondheid en kansen voor onze jongeren”.

ChristenUnie Culemborg bewondert de brede aanpak van het KWC. Kandidaat raadslid Kees van der Zaag: “Het KWC is al zo’n 5 jaar rookvrij. Ze richten zich niet alleen op handhaving in en om de school, maar besteden er ook aandacht aan in de lessen. Het hele milieu rond de school richt zich op gezondheid”.

De ChristenUnie hoopt dat andere scholen en sportvereningen het voorbeeld van het KWC volgen. Kees van der Zaag: “We horen goede geluiden van scholen en sportverenigingen die er mee aan de slag zijn. Die zijn naast rookvrije kantines bijvoorbeeld ook bezig met rookvrije sportvelden en schoolpleinen. In de politiek zetten we ons in om dit te stimuleren. Samen werken aan een rookvrije generatie!”

Labels: ,